Snart är boken klar!

Det känns så främmande och ändå så självklart. Boken börjar närma sig att faktiskt bli klar. Jag har en fantastisk bild tagen av Ingrid Sjöberg som kommer att bli omslaget på boken. Jag har hittat Mia Fallby som ska formge både omslaget och boken. Efter ett samtal med henne idag är jag säker på att boken kommer att bli i den höga kvalitet som jag önskar.

Jag njuter fortfarande av det mail som en redaktör skrev till mig för två månader sedan. Här kommer några utdrag:
”Jag vill börja med att säga detta … för jag vill att du ska veta – att det här var en av de finaste böcker jag läst i mitt liv. Och då har jag ändå i rollen som redaktör läst ovanligt mycket. Den här texten är välskriven, oavbrutet intressant, genomtänkt, konstruktiv, tankeväckande, inspirerande – och den sprider ljus och hopp.”
”Det du skriver träffar mig rätt i hjärtat och jag kan inte nog uttrycka min tacksamhet för att jag fick chansen att redan nu ta del av din klokskap och erfarenhet. Jag är övertygad om att fler föräldrar kommer att känna samma sak som jag medan de läser. Det här manuset måste bli en bok, så är det bara.”
”Det här är ett så genomarbetat, välformulerat och välstrukturerat manus att jag inte vill röra det. Det kan låta konstigt. En redaktör vill väl alltid sätta tänderna i andras texter? Och så är det, det brukar jag alltid vilja göra, för jag ser ofta en potential, ett viktigt budskap, som författaren inte riktigt lyckas förmedla.
Men inte denna gång. Du har skrivit en komplett bok.”

Nu har jag som uppgift att skriva en baksidestext. Det är en stor utmaning att försöka få ihop en text som ska locka till läsning. Jag är ju ingen skicklig försäljare direkt.

Meddela mig om du är intresserad av att köpa min bok. Då jag ännu inte har något pris på boken är du inte tvungen att köpa bara för att du anmält ditt intresse. info@mariaklein.se

2 tankar på “Snart är boken klar!

  1. Klart jag vill köpa din bok!

    Och jag är säker på att redaktören har helt rätt i sitt omdöme och gjorde klokt i att inte röra texten – den är alldeles säkert precis så som den ska vara! Ser fram emot att få läsa. ❤

    Kram
    Annika

Lämna en kommentar